Med květový z Bříství 400 g

Tip včelaře Nejoblíbenější
130 Kč
Vyprodáno
Položka byla vyprodána…

Rychlá krystalizace - zpravidla do pár dnů či týdnů, nejsladší chuť, nejlépe stravitelný

Detailní informace

Detailní popis produktu

MED KVĚTOVÝ Z BŘÍSTVÍ 400 G

Nechte se unést vůní tohoto medu, protože je jednoduše nepopsatelná. Květový med z Bříství je opravdovou pochoutkou, kterou ocení nejen gurmáni. Nejprve ochutnejte ze lžičky a nechte se těšit chutí svazenky, lip nebo maliníku. A pak si dejte další lžičku jenom tak, je prostě skvělý.

Kvalita: rychlá krystalizace - zpravidla do pár dnů či týdnů, nejsladší chuť, nejlépe stravitelný

  • Jsme včelařství, tudíž máme svá včelstva, vlastní med a jiný neprodáváme. Můžeme se tedy zaručit za med, o kterém víme úplně vše. V jaké lokalitě byl včelami sebrán, v jakých úlech byl včelami nektar do podoby medu přepracován a v jakém prostředí bylo se získaným medem zacházeno. Více čtěte v našem článku Med přímo od včelaře.

Med v plástvi

Ahoj, tady Josef – Váš včelař

Květový med je klasika. Je to med z nektaru a pylu rostlin, proto se nazývá medem květovým. Od včel ho získáváme koncem května, je to první med.  Jeho chuť je nejsladší a používá se také pro pastování.

A z čeho se skládá květový med?

Květový med se skládá ze sladkých šťáv rostlin – z nektaru, jenž včely obohacují o výměšky svých žláz – z enzymů, přispívajících ke štěpení cukrů a dále z pylu. Také záleží na obsahu vody v medu, která tvoří asi jednu šestinu. To je 14-19% vody. Květový med je polyflórní – je včelami sesbírán z různých druhů rostlin.

Co je to krystalizace medu? A jak med ztekutit?

Krystalizace medu je přirozený fyzikální proces a tato přeměna začíná mírným zakalováním. Tento stav přechází do neprůhledné pastovité konzistence nebo do úplného ztuhnutí. Krystalky ve ztuhlém medu jsou podobné těm cukrovým řepným, proto se tento jev lidově nazývá zcukernatěním. Rostlinný původ má také vliv na rychlost krystalizace medu a jeho zkrystalizovanou podobu.

Tuhý med lze snadno nazpět ztekutit bez ztráty kvality. Nejsnazším způsobem je vodní lázeň o teplotě do 50 stupňů Celsia. Vhodným prostředkem je ale také horkovzdušná trouba nebo úplně obyčejný radiátor. Pro ztekucování není vhodná mikrovlnná trouba. Zkrátka, chceme-li mít med po ztekucení stále zdravý, je dobré dodržovat maximální teplotu ohřevu 50 stupňů.

A jak máme květový med nejraději?

My květový med používáme nejčastěji na vaření a pečení. Nebo grilování. Medová marináda k masu u nás frčí určitě nejvíc. Vhodný je také do čaje.

Včelařství Domovina – Med přímo od včelaře

Nejrychlejší doručení až domů bez plastů_1

Nejrychlejší doručení až domů

Vyberte si nejpohodlnější způsob dopravy – Nejrychlejší doručení až domů.

Tento způsob dopravy nám umožňuje zabalit Vaši medovou zásilku BEZ POUŽITÍ PLASTŮ. To je super :-)

Doplňkové parametry

Kategorie: Med květový
Druh: Květový
Položka byla vyprodána…
5
5x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x
Nevyplňujte toto pole:
5
ED Avatar autora | 9.8.2020
velmi spokojena
5
DZ Avatar autora | 26.6.2020
Velmi spokojena

Josef a Alena Včelařství Domovina

Dobrý den, ahoj..bzz. Zdravíme všechny vás lidičky. Jsme jedna parta ze včel a lidí. Hooodně včeliček, jedna Alenka včelařka a jeden Josef včelař. A taky kocour Ferda, pohotovostní venkovní deratizační jednotka. My všichni se staráme o to, aby med, který nabízíme vám, našim zákazníkům, byl nejlepší kvality. Zralý, chutný, tak jak má být.

Přečtěte si celý náš rok včelaře.

 Josef a Alena Včelařství Domovina