😎UŠETŘETE V AKCÍCH: ochucené medy 2 + 1 ZDARMA jen do 5. 8., květové medy 3 + 1 ZDARMA každý den😎

Reklamační řád

Mrzí nás, pokud dodané zboží nebylo v pořádku. Zákazníkova spokojenost je pro nás to hlavní. Uděláme tedy vše proto, abychom s vámi reklamaci vyřídili co nejrychleji!

Jak reklamovat? 

  • V případě, že se rozhodnete zboží reklamovat, můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@vcelarstvi-domovina.cz. Zboží následně můžete zaslat na adresu našeho sídla. 
  • Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám.
  • Zboží můžete reklamovat i osobně na adrese našeho sídla: Včelařství Domovina s.r.o., Lubno 15, 582 82 Habry.  V případě, že vyplňujete formulář bez pomoci našeho personálu, nezapomeňte uvést, v čem spatřujete vadu zboží nebo jak se vada projevuje, případně požadavek na způsob vyřízení.
  • O průběhu reklamace vás budeme písemně informovat prostřednictvím e-mailových nebo textových zpráv. Je možné, že vás pro urychlení řešení budeme kontaktovat také telefonicky.
  • O reklamaci rozhodneme do tří dnů, pokud máme od vás veškeré podklady pro její vyřízení. Následné Vyřízení reklamace včetně odstranění vady nebude zpravidla trvat déle než 30 dní. V opačném případě jste oprávnění odstoupit od kupní smlouvy. Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné, abyste poskytli potřebnou součinnost.
  • Zákazníkům se snažíme vždy co nejlépe vyhovět. Pokud máte jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím našeho e-mailu info@vcelarstvi-domovina.cz nebo volejte +420 566 466 050 (v pracovních dnech v čase 9:00 - 17:00).

 Veškeré informace o reklamačním procesu a jeho podmínkách najdete v tomto Reklamačním řádu.

REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE

obchodní společnosti Včelařství Domovina s.r.o., IČO: 09338781, se sídlem Lubno 15, 582 82 Habry, společnost zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. C46131, kterou zastupuje Josef Kölbl, jednatel, pro prodej zboží v e-shopu www.vcelarstvi-domovina.cz.

Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”). Tento reklamační řád je platný od platný od 6. 6. 2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Práva, která pro zákazníka vyplývají ze zákona, nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.

Kontakt pro dotazy

Telefonicky: +420 566 466 050 (v pracovních dnech v čase 9:00 - 17:00)
E-mailem: info@vcelarstvi-domovina.cz

Kam doručit zboží při reklamaci?

Zboží k nám můžete doručit na adresu našeho sídla: Včelařství Domovina s.r.o., Lubno 15, 582 82 Habry.

1. JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ

1.1 Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme vám za to, že zakoupené zboží při převzetí nemá vady, má dohodnuté vlastnosti, je v příslušném množství, míře nebo hmotnosti, a odpovídá svojí jakostí naší dohodě, vzorku nebo předloze.

1.2 Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví během 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.

2. NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?

2.1 Převzetí od přepravce. Pokud je obal při převzetí poškozen, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová.

2.2 Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste si objednali.

2.3 Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo při vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.

3. ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ PO PŘEVZETÍ

3.1 Kdy reklamovat vadné zboží? Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, ovšem nikoliv zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).

3.2 Po marném uplynutí lhůty 24 měsíců vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. 

3.3 Jak mohu zboží reklamovat? Za účelem vytknutí vad zboží můžete využít například náš reklamační formulář, který vás intuitivně navede k zadání všech potřebných informací o zboží, včetně zvoleného způsobu vyřízení reklamace. Formulář poté odešlete na náš e-mail nebo poštou. Reklamovat zboží můžete zasláním na naši adresu sídla.

3.4 My vám potvrdíme přijetí reklamace na váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.

3.5 Kdo nese náklady na přepravu reklamovaného zboží? Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se domluvíte na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Prosím, vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany převzato a bude vám vráceno zpět na vaše náklady. 

3.6 Kladná reklamace. Pokud však bude vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.

3.7 Jak by mělo vypadat zboží, které je předmětem reklamace? Zboží prosím vraťte čisté (reklamované zboží musí splňovat zásady všeobecné hygieny), nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude vám vráceno zpět na vaše náklady.

3.8 Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejího obsahu na vámi určenou e-mailovou adresu.

4. V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA 

4.1 Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme vám za vady: 

   4.1.1 které mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny; 

   4.1.2 vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží, 

   4.1.3 vada je způsobena vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,

   4.1.4 vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,

   4.1.5 používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,

   4.1.6 vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).

5. JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE

5.1 Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat opravu věci, dodání nové věci nebo dodání chybějící části. Z vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.

5.2 Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. 

5.3 Kdy bude možné žádat vrácení kupní ceny? V některých situacích bude možné odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny: 

   5.3.1 odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;

   5.3.2 z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;

   5.3.3 vada zboží se projeví opakovaně; nebo 

   5.3.4 se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy. 

5.4 Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží? V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny? 

   5.4.1 odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;

   5.4.2 z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;

   5.4.3 vada zboží se projeví opakovaně; nebo 

   5.4.4 se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy. 

5.5 Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. 

5.6 Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak). 

6. UKONČENÍ REKLAMACE

6.1 Pokud jste reklamovali zboží osobně u nás. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k vám domů, zajistíme to na naše náklady. Případně vám odůvodníme zamítnutí reklamace.

6.2 Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace

6.3 Pokud vracíme kupní cenu, zašleme vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu. 

6.4 Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

6.5 Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.

Používáme ověření věku Adulto